HeBA teenuste osutamise üldtingimused
Kinnitatud ja kehtivad alates 01.07.2025.a
1. SISSEJUHATUS
1.1. Käesolevad üldtingimused (edaspidi “Tingimused”) kehtivad HeBA Clinic OÜ (registrikood 14644401, aadress Veerenni 38, Tallinn) ja HeBA kaubamärgi all tegutsevate isikute (edaspidi “HeBA”) poolt pakutavate tervishoiu- ja terviseteenuste (edaspidi koos “Teenused”) osutamisel.
1.2. Tingimused reguleerivad HeBA ja Kliendi vahelisi õigussuhteid Teenuste osutamisel, sealhulgas broneeringute tegemist, tühistamist, tasumist ja vastutust.
1.3. HeBA-l on õigus Tingimusi ühepoolselt muuta. Muudatused avaldatakse veebilehel www.heba.ee ning rakenduvad alates avaldamisest. Juba sõlmitud lepingutele jäävad kehtima lepingu sõlmimise hetkel kehtinud tingimused.
2. MÕISTED
2.1. Klient – Isik, kellele HeBA Teenust osutab või kes on avaldanud soovi Teenuse saamiseks.
2.2. Teenus – HeBA poolt Kliendile osutatav tervishoiuteenus või terviseteenus.
2.3. Tervishoiuteenus – Vastava kvalifikatsiooniga tervishoiutöötaja poolt osutatav tegevus haiguste ennetamiseks, diagnoosimiseks ja raviks vastavalt arstiteaduse reeglitele.
2.4. Terviseteenus – Kliendi tervist toetav Teenus, mis ei kvalifitseeru tervishoiuteenuseks (nt nõustamine).
2.5. Vastuvõtt – HeBA spetsialisti ja Kliendi kohtumine Teenuse osutamiseks (kohapeal või kaugteenusena).
2.6. Broneering – Kliendi sooviavaldus Teenuse kasutamiseks telefoni, e-kirja, HeBA broneerimissüsteemi, iseteeninduskeskkonna või suulise pöördumise kaudu.
2.7. HeBA iseteenindus – Digitaalne keskkond, mille kaudu Klient haldab broneeringuid ja sõlmib Teenuse osutamise lepinguid.
3. LEPINGU SÕLMIMINE JA BRONEERING
3.1. Teenuse kasutamiseks peab Klient tegema broneeringu iseteeninduses, telefoni, e-posti või suulise pöördumise teel.
3.2. Broneeringu kinnitamisel loetakse Teenuse osutamise leping HeBA ja Kliendi vahel sõlmituks.
3.3. HeBA-l on õigus nõuda Teenuse eest ettemakset vastavalt kehtivale hinnakirjale.
3.4. Uuringud ja lisateenused, mille vajadus selgub vastuvõtul, lisanduvad eraldi kokkuleppel.
4. BRONEERINGU MUUTMINE JA TÜHISTAMINE
4.1. Klient saab broneeringut tasuta muuta või tühistada kuni 48 tundi enne kokkulepitud aega.
4.2. Hilisemal tühistamisel või mitteilmumise korral on HeBA-l õigus nõuda Teenuse ettevalmistuse tasu, maksimaalselt Teenuse hinnas.
4.3. HeBA võib broneeringu tühistada erakorralistel põhjustel (nt spetsialisti haigestumine) ja pakkuda uut aega.
5. TEENUSE OSUTAMINE JA OSUTAMISEST KEELDUMINE
5.1. Teenuseid osutatakse vastavalt kehtivatele õigusaktidele, eetikanormidele ja arstiteaduse tasemele.
5.2. Teenuseid osutatakse eesti keeles või kokkuleppel muus keeles.
5.3. HeBA-l on õigus Teenust mitte osutada või broneeringut mitte täita järgmistel juhtudel:
- spetsialisti töövõimetus või töökorralduslikud takistused;
- Kliendi hilinemine enam kui 15 minutit;
- Kliendi joove või ohtlik, vägivaldne, solvav käitumine;
- Kliendi keeldumine vajaliku info esitamisest või juhiste järgimisest;
- Kliendi tervislik seisund ei võimalda Teenuse osutamist;
- keelebarjäär ja tõlgi puudumine;
- varasem konflikt Kliendi ja Teenuseosutaja vahel.
6. NÕUSOLEK JA ISIKUANDMETE TÖÖTLEMINE
6.1. Teenust osutatakse ainult Kliendi nõusolekul, mis antakse broneeringu tegemisel või Teenuse alguses ning mida saab igal ajal tagasi võtta.
6.2. Isikuandmeid töödeldakse vastavalt HeBA privaatsustingimustele, mis on kättesaadavad veebilehel www.heba.ee.
7. VASTUTUS JA KAHJU HÜVITAMINE
7.1. HeBA ja tema spetsialistid vastutavad Teenuse osutamise eest seadusega ettenähtud ulatuses.
7.2. HeBA ei vastuta Teenuse tulemuse ega efektiivsuse eest.
7.3. Vastutus piirdub üksnes otsese varalise kahjuga, mis on tekkinud HeBA süüline kohustuse rikkumise tõttu, ning maksimaalselt Teenuse hinna kümnekordse summaga. Kaudset või mittevaralist kahju ei hüvitata.
8. KAUGTEENUSTE OSUTAMINE
8.1. Kaugteenus tähendab Teenuse osutamist telefoni või veebivahendusel.
8.2. Teenus võib olla isikustatud (nt ID-kaart, Mobiil-ID, Smart-ID) või anonüümne.
8.3. Isikustatud Teenuste puhul tehakse sissekanded Kliendi haiguslukku.
8.4. Telefonikõned võivad olla salvestatud. Nõusoleku puudumisel tuleb Kliendil kõne katkestada.
8.5. HeBA võib Kaugteenuse osutamist piirata tehnilistel või turvalisuse kaalutlustel.
9. TEENUSE OSUTAJA JA KOOSTÖÖPARTNERID
9.1. Teenuseid võivad osutada lisaks HeBA töötajatele ka koostööpartnerid või kolmandad isikud HeBA nimel, kellel on vastav pädevus ja volitus.
10. TAGASISIDE JA VAIDLUSTE LAHENDAMINE
10.1. Tagasisidet ja ettepanekuid võib esitada e-posti aadressil tagasiside@heba.ee või kirjalikult kohapeal.
10.2. Vastus antakse kolme tööpäeva jooksul või teatatakse vajadusel pikemast menetlustähtajast.
10.3. Klient võib tagasiside andmiseks pöörduda järgmiste asutuste poole:
- Terviseamet: kesk@terviseamet.ee
- Tervisekassa: info@tervisekassa.ee
- Andmekaitse Inspektsioon: info@aki.ee
11. TERVISEKASSA RAHASTATUD TEENUSED
11.1. Tervisekassa rahastatud Teenustele kohalduvad lisaks HeBA ja Tervisekassa vahelise lepingu tingimused.
11.2. Kliendi omaosalus (nt visiiditasu) määratakse vastavalt kehtivale hinnakirjale ja õigusaktidele.
12. LÕPPSÄTTED
12.1. Kui Tingimuste ja HeBA veebilehel avaldatud info vahel tekib vastuolu, lähtutakse Tingimustest.
12.2. Tingimused kehtivad tähtajatult ja on kättesaadavad veebilehel www.heba.ee.
12.3. Vaidlused lahendatakse läbirääkimiste teel või Eesti Vabariigi õigusaktide alusel.
12.4. Küsimuste korral palume pöörduda:
Ärinimi: HeBA Clinic OÜ
Aadress: Veerenni 38, Tallinn 10138
Telefon: +372 588 70 131
E-post: tervis@heba.ee