Mees- kas Sinu tervis on korras?

Jah- just sina! Oled sa noor või juba küpsemas eas- mehena oled sa sündinud elama aktiivset elu: võistlema, võitma, vaidlema, valitsema, kustutama tulekahjusid, päästma ja parandama maailma, pidama võitlust iga päeva eest.

Mees, ära põle läbi, vaid leegitse pikalt iseenda ja oma lähedaste heaks! Tasakaalukas ellusuhtumine ja tähelepanu oma tervisele ning heaolule aitab muuta Sinu aktiivse elu nauditavaks.
Millist kaitset vajab meeste tervis? Mida saad oma tervise heaks teha?
Vaatame ülemaailmsel meeste tervise kuul meeste terviseriske meie partnerettevõtete meeste näitel.
Eri vanuses meeste tervisküsimustiku tulemused näitavad, et just noorte meeste terviseriskid on kõige suuremad. Miks?
Noortel meestel on kõige vähem une-, puhkamise- ja taastumise aega, nad toituvad kõige ebatervislikumalt ning nende kroonilise haiguse või vähitekke risk on kõige suurem. Samuti ei tea nad tihti oma tervisenäitajate väärtusi (veresuhkru- ja kolesterooli näitusid), ega seda, millised terviseriskid esinevad perekonnas.

Nooremas ja vanemas keskeas mehed liiguvad vähem, kui on oleks soovitatav, söövad ebatervislikult ja peaaegu pooltel on ülemäärane stress. 50+ vanuses meestel on juba suur südamehaiguste ja kroonilise haiguse ja vähi tekke risk.

Kas tundsid ennast ära? Mida siis teha?

  • Leia endale sobiv kehaline aktiivsus – jookse, roni kaljudel, mängi pallimänge. Igasugune aktivne liikumine parandab võhma ja vähendab stressi.
  • Maga vähemalt 7 tundi ööpäevas.
  • Paku endale iga nädal rutiinist lõõgastust, aga jäta aega ka iseenda jaoks rahulikult olla ja lihtsalt mõelda.
  • Kui tarvitad alkoholi, siis mõõdukalt – korraga vähe ja jälgi, et nädalas oleks vähemalt 3 alkoholivaba päeva.
  • Söö kvaliteetset värsket toitu, teisisõnu jäta söömata kõik, mis jahtudes tekitab hangunud rasvakihi nõudele.
  • Naudi elu – koosolemist sõpradega, värsket õhku ja päevavalgust, mõtle positiivseid mõtteid!
  • Tunne huvi ka oma tervisenäitajate vastu – kontrolli veresuhkru ja kolesterooli näitu.
  • Kui suitsetad, siis tee vähemalt kord kolme aasta jooksul kopsuröntgen või veel parem- jäta maha!
  • Hoia oma kehakaal selline, nagu see oli sul 20ndates eluaastates. Kontrolli eesnäärmevähi markereid (PSA-test) ja verepilti.

Väga palju rohkem polegi vaja.
Ole terve, mees!