Kui varasemalt seostus töötervishoiuvisiit paljudele lihtsalt kohustusega, siis Politsei- ja Piirivalveameti (PPA) kogemus HeBA kliinikuga näitab selget muutust: töötajad pigem ootavad tervisekontrollile minekut.
„Valdav osa meie ligi 5000 töötajast näeb täna tervisekontrolli kui võimalust, mitte kohustust,“ ütlevad PPA töökeskkonnaspetsialistid Grete Usin, Helen Perli ja Kairi Eindorf.
HeBA kliinikuga koostöö on nende sõnul olnud professionaalne, sujuv ja sisuliselt erinev eelnevatest teenusepakkujatest. „Töötajad on öelnud, et nad tunnevad end päriselt kuulatud – see pole ainult formaalsus,“ märgib Eindorf.
„Töötajad on öelnud, et nad tunnevad end päriselt kuulatud – see pole ainult formaalsus.“
HeBA paistab silma nii läbivaatuse põhjalikkuse kui ka inimliku lähenemise poolest. Eriti on see oluline PPA-s, kus tööspetsiifika nõuab individuaalset tähelepanu. „HeBAs on nii kliiniline kui administratiivne tugi kiire ja koostööaldis – see teeb meie töö märksa lihtsamaks,“ lisab Usin.
Muutunud on ka töötajate suhtumine. Kui varem tuli palju selgitada, miks töötervishoid vajalik on, siis täna esineb selliseid küsimusi vaid harva. „Töötajad on muutunud terviseteadlikumaks ja ootavad visiiti – see on suur muutus võrreldes 10–20 aasta taguse ajaga,“ kinnitab Perli.
Tervisekontrollide korraldamine toimub PPA-s hankepõhiselt, kus seatakse esikohale kvaliteet ja kuluefektiivsus. „Igal hankeperioodil otsime viise, kuidas teenust veel paremaks muuta. Näiteks ootame, et ka Tartus oleks koormustesti teostamiseks senisest rohkem erinevaid võimalusi,“ toob Perli esile.
PPA kasutab tervisekontrollide info haldamiseks nii enda süsteeme kui ka HeBA e-platvormi. Taoline paindlik kombineerimine võimaldab mõlemast süsteemist valida asutusele kõige sobivamad võimalused.