7 lihtsat soovitust
KUIDAS KARANTIINIGA TOIME TULLA

Anton Tšehhov on öelnud, et kriisi suudab ületada igaüks, igapäevane elu on see, mis meid hukutab.

Kuidas aga säilitada kaine mõistus, kui igapäevaelu tähendab karantiini omas kodus, kus on korraga töö, kool, lasteaed ja toitlustusasutus?

Siin mõned soovitused, kuidas uue reaalsusega toime tulla:

1. LEPPIGE KOKKU REEGLITES

Olukord on uus ja harjumatu kõikide pereliikmete jaoks – istuge maha ja arutage, millised on igaühe soovid ja vajadused ning pange ühiselt paika plaan, mille järgi karantiini vältel lubate toimida.

2. SÄILITAGE KINDEL PÄEVAPLAAN

Igapäevarutiinid aitavad meil oma elu paremini korraldada ning need toimivad meie päeva raamistikuna. Vaadake üle oma päevaplaanid ning kohandage need uutele tingimustele vastavaks. Pidage kinni oma tavapärasest ajakavast ning sättige ennast isegi kaugtööd tehes hommikul õigeks ajaks valmis, et olla töölainel ja tunda ennast toimekana. Aidake ka lastel jagada oma päev koolitükkide tegemiseks ja vaba aja tegevusteks. Ärge unustage oma ajakava planeerides arvestada vajadusega abistada päeva jooksul lapsi kaugõppe raskuste ületamisel.

3. HOOLITSEGE OMA TERVISE EEST

Toituge tervislikult, puhake piisavalt ning olge füüsiliselt aktiivne. Olge loominguline leidmaks ka tubastes tingimustes võimalusi enda liigutamiseks olles eeskujuks ning kaasates sellesse ka lapsi.

4. VEETKE KOOS PEREGA KVALITEETAEGA

Koduseinte vahele naelutamine annab suurepärase võimaluse peresuhteid parandada. Võtke ette toredaid ühiseid tegemisi, mis jäävad tavaolukorras ajapuuduse tõttu tihti tegemata – korraldage kinoõhtu, mängige lauamänge või lihtsalt kokake koos midagi erilist.

Ärge unusta suhtlemist ka sõprade ja sugulastega – hoidke nendega sidet e – posti ja telefoni teel või korraldage virtuaalseid kohtumisi.

5. VÕTKE AEGA ISEENDALE

Igaüks vajab mõnikord aega ka iseolemiseks, olgu ta suur või väike. Austage teiste soove ning looge vajadusel ruumilahendus, mis võimaldab mõneks ajaks eemalduda ning omaette olla.

6. KUI KURBUS TULEB PEALE

Kui tunnete, et olete emotsionaalselt kurnatud, siis ärge suruge oma tundeid maha. Suhtlemine aitab alati – rääkige oma murest teie jaoks usaldusväärse inimesega. Tehke plaan, kuidas otsida abi vaimse tervise probleemide korral, kui seda peaks vaja olema. Ärge püüdke stressi leevendada tubaka, alkoholi või muude meelemürkide abil. Mõnikord aitab ka teadmine, et  paljud inimesed maailmas on samas olukorras ja seeläbi ühendatud.

7. TARBIGE VÄHEM MEEDIAT

Hoiduge liigsest meedia tarbimisest, et vältida negatiivseid uudiseid ja ärevust tekitavat infovoogu. Leidke endale hoopis usaldusväärne allikas, kust saada teavet eriolukorra kohta ja tehke enda jaoks selgeks faktid, et õigesti hinnata riske ning võtta kasutusele mõistlikud ettevaatusabinõud. Kasutage vaba aega hoopis lugemiseks, muusika kuulamiseks või oma lemmikhobidega tegelemiseks.

Karantiinis elamise teeb kõige talumatuks teadmatus. Muretsemise asemel aga peaks keskenduma sellele, mida saame ise muuta ning tuleks õppida aktsepteerima seda, mille üle meil kontroll puudub. Pidage meeles, et karantiinis viibimine on suurim teene ühiskonnale, aidates seeläbi vähendada nakatumist ning piirata viiruse levikut.

Pidage vastu, püsige kodus ja olge terved!

Kasutatud Maailma Terviseorganisatsiooni ja The Guardian´i materjale.